HAKKIMIZDA

2005 yılının Mayıs ayında insan ticareti mağdurlarına yardım amacıyla acil iletişim hattı olarak faaliyetine başlayan 157, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından devralınması ve hizmet ağının genişletilmesiyle 20 Ağustos 2015 tarihi itibarıyla Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157) adıyla hizmet vermeye başlamıştır.

Kuruluş döneminde, Türkçe, İngilizce, Arapça ve Rusça olmak üzere 4 dilde hizmet veren YİMER 157’ye 1 Nisan 2016 tarihi itibariyle Almanca ve Farsça dillerinin de eklenmesiyle birlikte yabancılara 6 dilde, 1 Ocak 2020 itibariyle Peştuca dilinin de eklenmesiyle 7 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Farsça, Rusça, Almanca ve Peştuca), 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

Yabancıların vize, ikamet izni, uluslararası koruma, geçici koruma gibi konularda sordukları tüm sorulara yanıt bulabilecekleri YİMER 157; insan ticareti mağdurlarının tespitine ve göçmen kaçakçılığı mağduru yabancıların denizde kurtarılma operasyonlarına yönelik de ihbar ve yardım hattı olarak 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vererek hayat kurtarmaktadır.

“Doğru, hızlı ve güvenilir bilgi” için yurt içinden ve yurt dışından erişilebilen YİMER 157, yabancıların soru ve sorunları için başvuracakları ilk adres olmayı hedeflemektedir.

* 20.08.2015 - 19.01.2020 tarihleri arasında alınan 501 ihbar neticesinde 11,606 hayat kurtarılmıştır.