HAKKIMIZDA

2003 yılında İnsan Ticareti Mağdurları için Acil İletişim hattı olarak faaliyete başlayan Alo 157, 2014 yılında Göç İdaresi Başkanlığı tarafından devralınarak hizmet ağı genişletilmiş ve 20 Ağustos 2015 tarihi itibariyle Yabancılar İletişim Merkezi(YİMER) ismiyle hizmet vermeye başlamıştır.

Kuruluş döneminde, Türkçe, İngilizce, Arapça ve Rusça olmak üzere 4 dilde hizmet veren YİMER 157’ye 1 Nisan 2016 tarihi itibariyle Almanca ve Farsça dillerinin de eklenmesiyle birlikte yabancılara 6 dilde, 1 Ocak 2020 itibariyle Peştuca dilinin de eklenmesiyle 7 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Farsça, Rusça, Almanca ve Peştuca), 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

Yabancıların vize, ikamet izni, uluslararası koruma, geçici koruma gibi konularda sordukları tüm sorulara yanıt bulabilecekleri YİMER 157; insan ticareti mağdurlarının tespitine ve göçmen kaçakçılığı mağduru yabancıların denizde kurtarılma operasyonlarına yönelik de ihbar ve yardım hattı olarak 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vererek hayat kurtarmaktadır.

“Doğru, hızlı ve güvenilir bilgi” için yurt içinden ve yurt dışından erişilebilen YİMER 157, yabancıların soru ve sorunları için başvuracakları ilk adres olmayı hedeflemektedir.