- İkamet izni başvuruları yabancının yasal süresi içerisinde (vize/vize muafiyeti) e-ikamet.goc.gov.tr adresinden başvuru formu doldurularak yapılmaktadır. Form tamamladığında en son aşamada kayıt formunun çıktısı alınmaktadır. Ardından yabancı randevusuna istenen belgelerle birlikte katılmalıdır. Herhangi bir eksik belge ya da ihtiyaç duyulacak tamamlayıcı bilgi ve belge olması durumunda, yabancıya bildirilir ve eksik belgelerin tamamlanması için 30 güne kadar süre verilebilir. Verilen süre içerisinde eksik belgenin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır. Bütün belgeler eksiksiz olarak teslim edildiğinde değerlendirme süreci başlar ve bu süreç 90 güne kadar sürebilir (İstanbul ve Antalya illerinde uzun dönem ikamet izni başvurularının değerlendirme süreci 180 güne kadar sürebilmektedir.). Başvurunun olumlu sonuçlanması halinde kart basılır ve yabancının adresine PTT aracılığı ile gönderilir.
- Göç İdaresi Başkanlığının 3. Kişi ya da kurumlarla ilişkisi bulunmamaktadır. Sizden ikamet izni almak vaadiyle para talep eden kişilere itibar etmeyiniz. Yabancıların 3. kişiler ile kişisel bilgilerini paylaşması kendi sorumluluğundadır.
- İkamet İzinlerini uzatmak isteyen yabancıların, ikamet izni süresinin dolmasına altmış gün kalmasından itibaren ve her koşulda ikamet izni süresi dolmadan önce e-ikamet.goc.gov.tr adresinden ikamet izni uzatma başvurusu yapmaları gerekmektedir.
- Özel sağlık sigortanız var ve ikamet izni başvurusunda bulunurken bilgilerinizin uyuşmadığı uyarısını alıyorsanız öncelikle sigorta şirketinizle iletişim kurarak poliçe numarası/sigorta şirketi ismi/yenileme numarası/ başlangıç- bitiş tarihi bilgilerini temin ederek bu bilgilerle veri girişi yapmanız gerekmektedir. Girilen sigorta bilgileri size ait olmalıdır. Kimlik bilgileri ya da pasaport/YKN bilgisi ile eşleşme olmaması durumunda başvuruya devam edilemeyecektir.
- e-İkamet sayfamızda bilgilerinizi doldurduğunuz kısımlar hakkında bilgi almak istiyorsanız, bilgisayar başındayken ayrıntılı bilgi için 5 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça) hafta içi sabah 08:00 akşam 18:00 saatleri arasında YİMER 157'yi arayabilirsiniz.
- İkamet izni veri güncelleme randevunuzu, randevu.goc.gov.tr web adresinden “Kayıt Ol” sekmesinden kaydolarak alabilirsiniz. Bunun yanı sıra, e-Devlet şifresi olan yabancılar e-Devlet sekmesi üzerinden giriş yaparak randevu işlemlerini gerçekleştirebilirler. E-Devlet şifresi PTT aracılığıyla alınabilmektedir.
- İkamet izni başvuru sonucunu öğrenmek için e-ikamet.goc.gov.tr adresinde "Başvurumun Sonucunu Görmek İstiyorum" butonunda bulunan alana başvuru numarası, iletişim tercihi ve yabancı kimlik numarası/pasaport bilgilerini girerek bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca 5 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça ve Farsça) hafta içi sabah 08:00 - akşam 18:00 saatleri arasında hizmet veren YİMER157 aracılığıyla güvenlik sorgulamasını tamamlayarak başvurunuzun süreci hakkında bilgi alabilirsiniz. Başvurunuzu manuel yaptığınız takdirde başvuru sonucu hakkında, başvuru yaptığınız birimden bilgi talep edebilirsiniz.
- Öğrenci ikamet iznine başvuru için, yasal süreniz içerisinde üniversiteye kayıt yaptırdıktan sonra https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinde bulunan e-ikamet sekmesinden “İlk kez ikamet izni başvurusu yapıyorum” alanından “Yeni bir başvuru yapmak istiyorum” seçeneğinden “Ön kayıt formunu” doldurmalısınız. Ardından ikamet izni türlerinden olan “Öğrenci ikamet izni” türünü seçerek başvuru yapmalısınız. Başvuru formunu doldurduktan sonra çıktısını alıp imzalamanız gerekmektedir. Daha sonra başvuru formu ve diğer evrakları teslim etmek üzere üniversitesindeki Uluslararası Öğrenci Ofisi ile görüşebilirsiniz.