Uluslararası Çağrı Merkezleri Konferansı ve Uyum

Genel Müdürlüğümüz Uyum ve İletişim Dairesi Başkanlığı ile Birleşmiş Milletler Göç Kuruluşu (IOM) iş birliğindeki “Türkiye’nin Göç Yönetimi Çalışmalarının Desteklenmesi Projesi” kapsamında düzenlenen, “Uluslararası Çağrı Merkezleri Konferansı ve Uyum: YİMER 157 ve Avrupa Birliği İyi Uygulamaları” çalıştayı 20-21 Mayıs 2021 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirildi.

Uluslararası çağrı merkezi sektöründe hizmet veren iyi uygulama örneği çağrı merkezlerinin incelenmesi, operasyon verilerinin öğrenilmesi ve Yabancılar İletişim Merkezi’nin (YİMER 157) hizmet kalitesi ile kapasitesinin artırılması için örnek alınacak bir uygulamanın olup olmadığının çalışılması amacı ile düzenlenen çalıştaya; Genel Müdür Yardımcılarımız Dr. Gökçe OK, Mehmet Sinan YILDIZ, Uyum ve İletişim Dairesi Başkanımız Dr. Aydın Keskin KADIOĞLU, Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanımız Veysel DAĞLAR, Göç Yönetimi Programı Koordinatörü Tommaso DE CATALDO, Pusula Call Center Genel Müdürü Hasan ADIGÜZEL, Genel Müdürlüğümüz Daire Başkanlığı temsilcileri ve İl Göç İdaresi Müdürlükleri temsilcileri katıldı.

Program, Genel Müdür Yardımcımız Dr. Gökçe OK, Genel Müdür Yardımcımız Mehmet Sinan YILDIZ, Uyum ve İletişim Dairesi Başkanımız Dr. Aydın Keskin KADIOĞLU, Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanımız Veysel DAĞLAR ve Göç Yönetimi Programı Koordinatörü Tommaso DE CATALDO’nun açış konuşmaları ile başladı.

Programın ilk gününde katılımcılara yönelik olarak; YİMER 157 Proje Yöneticisi ve Grup Başkanı Ümit BOLAT tarafından Genel Müdürlüğümüz Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157) operasyon verileri, vermiş olduğu hizmetler, hizmet kanalları ve teknolojik alt yapısı hakkında geniş kapsamlı sunum yapıldı. Ayrıca katılımcılara, “Avusturya Uyum Fonu Çağrı Merkezi”, “Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Çağrı Merkezi”, “AKBANK Çağrı Merkezi”, “Kızılay 168 Çağrı Merkezi”, “İl Göç İdaresi Müdürlükleri Özelinde Yaşanan Sorunlar ve Sorunlara Çözüm Önerileri” hakkında sunumlar gerçekleştirildi.

Programın ikinci gününde ise; “Kayıp Çocuklar Çağrı Merkezi 116 000”, “112 Acil Çağrı Merkezi” sunumları, eğitimler, tartışma oturumları düzenlendi.

3 ülkeden 7 çağrı merkezi ve toplamda 117 kişinin katılımı ile tamamlanan çalıştay sertifika ve plaket töreni ile toplu fotoğraf çekimlerinin ardından sona erdi.