İkamet İzni Başvuruları Noterlikler Üzerinden de Yapılmaya Başlandı.

İkamet İzni Başvuruları Noterlikler Üzerinden de Yapılmaya Başlandı.

Ticaret, turizm, çalışma, bilim, sağlık ve eğitim gibi nedenlerle Türkiye’ye kanunlara uygun olarak gelen yabancılar, artık ikamet izni başvurularını noterlikler üzerinden de yapabiliyor. Yeni uygulama ile Türkiye’ye katma değer sağlayan yabancıların ikamet izni başvuru sürecinin kolaylaştırılması amaçlanıyor.

 

Göç İdaresi Başkanlığı ile Türkiye Noterler Birliği arasında imzalanan protokol sayesinde, belirtilen amaçlarla Türkiye’ye gelen yabancılara, ikamet izni başvuru dosyalarını noterlikler aracılığıyla teslim edebilmesi imkanı getirildi. Böylelikle ülke genelinde yaygın olan noterlik ağı kullanılarak, ikamet izni başvuruları için daha fazla erişim noktası sağlanmış oldu.

 

17 Temmuz’da Tüm Türkiye’de Başladı

 

Uygulama; pilot olarak 14 Haziran 2024 tarihinde Ankara’da başlatıldı, 17 Temmuz 2024 tarihi itibariyle ise tüm Türkiye’de hayata geçirildi.

 

Uygulama Nasıl Çalışıyor?

 

Turizm, ticaret, eğitim, sağlık turizmi gibi sebeplerle Türkiye’ye gelen yabancılar, ikamet izni başvuru dosyalarını bulundukları ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğünün yanı sıra noterliklere de teslim edebiliyor. Bu yolla yapılan başvuru sonrası ise noterlikler, kendilerine teslim edilen belgeleri incelenmek ve karar verilmek üzere İl Göç İdaresi Müdürlüklerine gönderiyor. Nihai karar, İl Göç İdaresi Müdürlüklerindeki konusunda uzman yetkili personel tarafından veriliyor.

 

Geçici Koruma ve Uluslararası Koruma Kapsamındaki Yabancılar ile İlgili Hiçbir İşlem Noterlikler Üzerinden Yapılamıyor

 

Noterlikler üzerinden sadece ikamet izni başvuru dosyaları alınıyor. Türkiye’de geçici koruma altında bulunan Suriyeliler ve uluslararası koruma kapsamındaki yabancılar ile ilgili herhangi bir işlem, noterlikler üzerinden yapılamıyor.