HAKKIMIZDA

2003 yılında İnsan Ticareti Mağdurları için Acil İletişim hattı olarak faaliyete başlayan Alo 157, 2014 yılında Göç İdaresi Başkanlığı tarafından devralınarak hizmet ağı genişletilmiş ve 20 Ağustos 2015 tarihi itibariyle Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) ismiyle hizmet vermeye başlamıştır.

31 Aralık 2023 tarihine kadar 7 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Farsça, Rusça, Almanca ve Peştuca) sesli hizmet veren YİMER 157; 01 Ocak 2024 tarihi itibari ile Peştuca ve Almanca dillerindeki sesli hizmetin sonlandırılması ile YİMER 157 5 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça) hafta içi 08:00 – 18:00 saatleri arasında bilgi edinme hizmeti ve bununla birlikte 7 gün 24 saat acil durum ve ihbar hattı hizmeti sunmaktadır. YİMER 157’de sesli hizmeti sonlandırılan Almanca ve Peştuca dilleri için  webyimer@goc.gov.tr mail adresi aracılığı ile acil durum ve bilgi edinme konusunda yazılı hizmet sunulmaktadır.

Yabancıların vize, ikamet izni, uluslararası koruma, geçici koruma gibi konularda sordukları tüm sorulara yanıt bulabilecekleri YİMER 157; insan ticareti mağdurlarının tespitine ve göçmen kaçakçılığı mağduru yabancıların denizde kurtarılma operasyonlarına yönelik de ihbar ve yardım hattı olarak 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vererek hayat kurtarmaktadır.

“Doğru, hızlı ve güvenilir bilgi” için yurt içinden ve yurt dışından erişilebilen YİMER 157, yabancıların soru ve sorunları için başvuracakları ilk adres olmayı hedeflemektedir.