• Sıkça Sorulan Sorular
  • İkamet başvurusu yaptım.Online olarak doldurulan form dışında ayrıca bir başvuru formu doldurmama gerek var mıdır?

    Hayır. İkamet izni başvuru formu başvurunuzu tamamladığınız zaman sistem tarafından üretilecektir. İKAMET İZNİ BAŞVURU FORMUNUZUN ÇIKTISINI MUTLAKA ALINIZ.

    Yabancılarla ilgili olarak alınan Sınır dışı etme, idari gözetim kararı, GGM'ler ve giriş yasağı kararına ilişkin gelebilecek bütün sorular

    Yabancı kişiler için alınan sınır dışı etme, idari gözetim kararı ve giriş yasağı kararlarına ilişkin olarak gelen telefonlara kesinlikle bilgi verilmeyeceği, ilgili kişi veya yasal temsilcisi tarafından yazılı müracaat yapılması gerektiği belirtilmelidir.

    Üç ay önce ikamet iznine başvuru yaptım (uzun süre geçti) hala kartım gelmedi yardımcı olabilir misiniz?

    "MUHTEMEL CEVAPLAR:

    1-      Sistemde ikamet izni kaydınız gözükmüyor, ikamet ettiğiniz ilin Göç İdaresi Müdürlüğüne başvurmalısınız.

    2-      İkamet izni müracaatınızın onay süreci henüz tamamlanmamış, bir müddet daha bekleyebilir ya da ikamet ettiğiniz ilin Göç İdaresi Müdürlüğü ile irtibata geçebilirsiniz.

    4-      İkamet izni kaydınız hatalı girilmiş (ikamet süresi, ikametin türü, adres veya kimlik bilgileri gibi.), ikamet ettiğiniz ilin Göç İdaresi Müdürlüğü ile görüşmelisiniz.

    5-      İkamet izni kaydınız … tarihinde sisteme düşmüş ve aynı gün basılarak  …. Barkod numarasıyla adresinize gönderilmiştir. Ancak adreste bulunamadığınızdan PTT şubesinde bekletildikten sonra İl Göç İdaresi Müdürlüğüne iade edilmiştir. Belgenizi en kısa sürede teslim almanız gerekmektedir.

    3-      Yabancı Kimlik Numaranız henüz tahsis edilmediğinden İkamet izni belgenizin basımı gerçekleştirilememiştir, tahsis işleminden sonra belgeniz basılarak adresinize gönderilecektir."

    İkamet edeceğim il dışında bir ilde ikamet izni başvurusu yapabilir miyim?

    YABANCININ İKAMET İZNİ BAŞVRUUSUNU İKAMET EDECEĞİ İLDEKİ İL GÖÇ İDARESİ MÜDÜRLÜĞÜNE YAPMASI GEREKMEKTEDİR.

    Randevu günümde il göç idaresi müdürlüğüne gidemezsem bir yaptırımı var mıdır?

    Başvurunuz işleme alınmaz.

    Randevu günümü iptal edebilir miyim veya güncelleyebilir miyim?

    İstediği zaman sistemden güvenli çıkış yapabilecek ve iletişim bilgisine gönderilen başvuru numarası ile sisteme tekrar giriş yapabilecektir. Başvuru numarası ile sisteme tekrar giriş yapan yabancı başvurusunu tamamlayana kadar beyan ettiği bilgilerini güncelleyebilecektir.

    İkamet izni için gerekli belgeleri nasıl öğrenebilirim?

    İKAMET İZNİ BAŞVURUSNDA İSTENEN BELGELER WEB SİTEMİZDE YER ALMAKTADIR.

    e-İkamet üzerinden birden fazla randevu alınabilmesi halinde hangisi geçerli olur?

    Sisteme kayıtlı ikamet izni başvurusuna sahip olması durumunda mükerrer başvuruya izin verilmeyecektir.

    İl göç idaresi müdürlüğünden e-posta yoluyla bana bilgi verilir mi?

    "Evet. Onaylama ve bilgilendirmeler için bildirdiğiniz geçerli cep telefonu ve e-posta adresine yapılan bildirimler size yapılmış sayılır.

    Lütfen ikamet izni belgeniz size ulaşana kadar e-postanızı kontrol ediniz (bildirimler gereksiz kutusuna düşebilir).

    “.......@goc.gov.tr” uzantılı e-postalar dışında ikamet izni işlemlerinize dair size iletilen e-postalara itibar etmeyiniz!"

    Adli sicil kaydını nereden alabilirim?

    En az 5 yıldır Türkiye'de ikamet ediyorsa,Türk makamlarından alabilir.5 yıldan daha kısa süreli ikamet ettiyse ,kendi ülke makamlarından temin etmelidir.

    İstanbul ili için randevu günü seçemiyorum? Neden olabilir?

    İstanbul için ilk başvuru ekranını kullanarak ikamet izni başvurusu yapacaklara randevu gün ve saati otomatik olarak sistem tarafından verilecektir. Diğer iller için yapılacak başvurularda ise yabancı tarafından tercih edilen gün ve saatte randevu alınabilecektir.

    Pasaportumda Latin harfleri kullanılmamış, ne yapmam gerekir?

    Pasaportun Latin harfleri ile yazılı olmadığı durumlarda yeminli mütercim veya resmi makamlarca onaylı çevirisi de başvuru formuna eklenir.

    Pasaportumda adım ve soyadım için ayrı alanlar bulunmuyor? Başvuru için ne yapmam gerekiyor?

    Pasaportta ad ve soyad ayrımı yapılmamışsa, kendi ülke temsilciliklerinizden alacağınız ad ve soyadınızı ayrı bir şekilde gösterir belgeyi il göç idaresi müdürlüğüne sunmanız gerekmektedir.

    Geçerlilik süresi sona ermiş pasaport ile e-İkamet’e başvuru yapabilir miyim?

    Hayır. Talep edilen ikamet izni süresinden 60 gün daha uzun süreli pasaport veya pasaport yerine geçen belgeye sahip olunmalıdır.

    Herhangi bir arkadaşım yerime randevu günü il göç idaresi müdürlüğüne başvuru yapabilir mi?

    Hayır. Sadece yasal temsilciniz veya geçerli vekaletnameyi haiz avukatınız yerinize başvuru yapabilir. İl göç idaresi müdürlüğü başvuru sırasında sizin de hazır bulunmanızı isteyebilir.

    İkamet izni sürem hangi tarihten başlar?

    Gerekli şartların taşınması ve talebin uygun görülmesi halinde ikamet izniniz kural olarak vize veya ikamet izni sürenizin sona erdiği tarihten başlar. Ancak talep etmeniz halinde müracaat tarihinden itibaren de başlayabilir.

    İkamet izni süresince iaşe, ibate veya sağlığa ilişkin giderlerim kamu kurumlarınca karşılanıyorsa ikamet izni başvurusunda ne yapmam gerekir?

    Durumunuzu gösteren belgeleri il göç idaresi müdürlüğüne bildiriniz.

    İl göç idaresi müdürlüğü sistem tarafından bildirilen belgelere ek olarak bilgi veya belge isteyebilir mi?

    İl Göç İdaresi Müdürlüğü ikamet izni talebinize ilişkin olarak her zaman ek bilgi ve belge isteyebilir.

    Başvuru formuna nasıl bir fotoğraf yüklemeliyim?

    Fotoğraf, son 6 ay içinde çekilmiş (önden, yüzü açık, kolaylıkla tanıtabilecek), fonu beyaz ,3,5 cm x 4,5 cm ebatlarında ve biyometrik olmalıdır.

    Daimi adres ne demektir?

    Vatandaşı olduğunuz ülke'deki adresinizi ifade etmektedir.

    İkamet izni harcı ile belge bedelini nereye ödeyebilirim?

    Maliye veznelerine, mal müdürlüklerine veya Maliye Bakanlığının anlaşması bulunan bankalara (ZİRAAT BANKASI, VAKIFBANK, HALKBANK) ödenebilir. Ayrı ayrı ödeyiniz ve çift makbuz isteyiniz. Ayrıca sanal POS kullanarak sistemimiz üzerinden de ödeyebilirsiniz.

    İl göç idaresi müdürlüğünün adresini nereden öğrenebilirim?

    Başvurunuzu tamamladığınız zaman üretilen formda ve www.goc.gov.tr deki iletişim bölümünde taşra teşkilatında adres bilgileri yer almaktadır.

    Girilmesi zorunlu alanlar nasıl anlaşılır?

    Kırmızı renkli alanların doldurulması zorunludur.

    Ülke, uyruk, meslek gibi parametreler nasıl seçilir?

    İlk 3 harfin girilmesi durumunda sistem tarafından parametreler gösterilir.

    Uyruk, diğer uyruk ve doğum yeri uyruğu ne demektir?

    Uyruk şu anda uyruğunda bulunulan ülke, diğer uyruk çifte vatandaşlık durumunda sonradan kazanılan uyruğu, doğum yeri uyruğu da doğum anında sahip olunan uyruğu ifade eder.

    Vize veya ikamet izni ihlali durumunda e-İkamet kullanılabilir mi?

    Türkiye içinden valiliklere yapılabilecek ikamet izni başvuruları başvuru için gerekli olan yasal süre bitmeden yapılır. İkamet izni süresini, vize süresini veya vize muafiyetini on güne kadar aşmış olanların başvuruları da alınır.Değerlendirme İl Göç İdarelerinin yetkisindedir.

    İkamet iznim varken yurt dışına çıktım, yurt dışından ikamet iznine başvurabilir miyim?

    İkamet izni başvuruları henüz yurt dışından alınmamaktadır. Yurt dışında bulunduğu sürede ikamet izni süresi biten yabancılar, yasal prosedürlere göre ülkemize giriş yaptıktan sonra elektronik ortamda ikamet iznine başvurabileceklerdir.

    İkamet izni başvurusu yaptım.Değerlendirme sürecinde şu an ,müracaat belgesi ile 15 günden fazla yurtdışında kalırsam bir yaptırımı olacak mı?

    İkamet izni müracaat belgesi yabancıya 15 gün yurtdışında kalma hakkı verir, bu sürenin aşılması halinde vize rejimine tabi olunur.

    Randevu tarihim ikamet izni sürem bittikten sonraki bir tarihte, sorun yaşar mıyım?

    İkamet izni süresi bitmeden yapılan başvuru sonrasında yabancıya verilen randevu belgesi yabancının randevu gününe kadar ülkemizde yasal olarak kalmasını sağlamaktadır. Bu durumda randevu gününün ikamet izni süresi bittikten sonra bir tarihte olması yabancı için bir sorun teşkil etmeyecektir.

    İkamet izni harç miktarımı nereden öğrenebilirim?

    İkamet izni harç miktarınızı e- ikamet sistemi üzerinden başvuru yaparken veya bulunduğunuz ildeki il göç idaresi müdürlüğünden öğrenebilirsiniz.

    Adres değişikliği yaptım, yeni ikamet izni belgesi için ne kadar para ödeyeceğim?

    İkamet izni belge bedeli standart olup, 2016 yılı için 58,5 TL dir.

    Adres değişikliği yaptım, ne yapmalıyım?

    İlçe değişikliklerinde, Nüfus Müdürlüğünden alınan ikametgah belgesi ile adres değişikliğini bulunduğunuz ildeki il göç idaresine 20 iş günü içerisinde bildirmeniz gerekmektedir. İl değişikliği söz konusu ise;20 iş günü içinde yeni bir başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

    Farklı bir ikamet izni türünden uzatma yapacağım ama sistem izin vermiyor, ne yapmalıyım?

    İkamet izni geçiş başvurusu; farklı bir ikamet izni türüne geçiş yapıldığında ve kısa dönem ikamet izni amaç değişikliklerinde yapılmaktadır. Yabancılar ikamet izni süreleri içindeyken diledikleri zaman geçiş başvurusu yapmak üzere başvuruda bulunabilirler.

    Annem için aile ikamet iznine başvuramıyorum nereden başvuracağım?

    Aile ikamet izni için destekleyici olacak yabancılar kanunun 34 üncü maddesinde de belirtildiği gibi yabancının yabancıI eşi, destekleyicinin bağımlı çocuğu veya yabancı eşinin bağımlı çocuğu olabilmektedir. Yabancı ebeveynleri için aile ikamet izni başvurusunda destekleyici olamaz.

    Sistemde iki tane kimlik numaram görünüyor, ne yapmalıyım?

    Yabancı kimlik numarası ile ilgili bir problemle karşılaşmanız halinde bulunduğunuz ildeki il göç idaresine başvurmanız gerekmektedir.

    Sistemde kimlik bilgilerim hatalı görünüyor, ne yapmalıyım?

    Kimlik bilgilerinin hatalı görünmesi halinde bulunduğunuz ilin il göç idaresi müdürlüğüne başvurmanız ve bilgilerinizi güncelletmeniz gerekmektedir.

    İkamet izni başvurusu yaptım,belgem hala gelmedi, sonucunu nasıl öğrenebilirim?

    İkamet izni başvurunuzun sürecini müracaatta bulunduğunuz il göç idaresi müdürlüğünden takip edebilirsiniz.

    Başvuru yaptım, formu internetten almadım, daha sonra bu belgeye nasıl ulaşabilirim?

    İstediği zaman sistemden güvenli çıkış yapabilecek ve iletişim bilgisine (e-posta ya da cep telefonu) gönderilen başvuru numarası ile sisteme tekrar giriş yapılarak başvuru formuna ulaşılabilecektir.

    Aile ikamet iznine başvuracağım ancak eşim T.C. vatandaşı, Türkiye’de bir yıl kalma şarttı aranıyor mu?

    Destekleyici TC vatandaşı ise 1 yıl Türkiye’de ikamet etme şartı aranmaz, bu şart yalnızca destekleyicinin yabancı olması durumunda aranmaktadır.

    Aile ikamet iznine başvuracağım, eşim emekli sigortasından faydalanıyorum bu durumda benim sigortamın son geçerlilik tarihi kısmına ne yazmam gerekiyor?

    Aile ikamet izni başvurusunda yabancı eşinin sigortasından faydalanıyorsa sigorta son geçerlilik tarihi kısmına ikamet izni bitiş tarihi yazılmalıdır.

    Uzatma başvurusu yaptım.Belgeleri nereye göndereceğim

    İkamet izni uzatma başvurusunda istenen belgeler yabancıların ikamet edecekleri ildeki il göç idaresi müdürlüğüne başvuru tarihinden itibaren 5 iş günü içinde PTT taahhütlü posta veya kargo aracılığıyla gönderilecektir. İlk başvuru ya da geçiş başvurusunda bulunan yabancıların ise istenen belgeleri randevu gününde birlikte getirmeleri gerekmektedir.

    Randevu alamıyorum ne yapmalıyım?

    Randevu alamıyorsanız, sistemde geçici bir süreliğine güncelleme olabilir. Bu gibi durumlarda randevu almak için belirli aralıklarla denemenizi öneririz.

    İkamet izni belgemi kaybettim ama e-ikamet sisteminde online kayıp başvurusu yok ne yapmalıyım?

    İkamet izni kayıp, hata ya da yıpranma gibi durumlarda yabancıların bulundukları ildeki il göç idaresi müdürlüklerine bir adet fotoğraf,yerleşim yeri belgesi ve emniyetten aldığı kayıp tutanağı ile müracaat etmeleri gerekmektedir.  

    İl Göç İdaresi Müdürlüklerinin telefon numaralarına nereden ulaşabilirim?

    81 İlin İl Göç İdaresi Müdürlükleri telefon numaraları genel müdürlüğümüz web sitesinde yer almaktadır.

    Aile ikamet iznine başvuracağım adli sicil kaydını tüm aile fertleri için mi getireceğim?

    Aile ikamet izni başvurularında adli sicil kaydı destekleyici olacak şahıs için istenmektedir.

    İkamet izni belge bedeli ve harç bedellerini nereye yatırmalıyım? Kodlar?

    İkamet izni belge bedeli ve harç bedelleri Maliye Veznelerine ya da Maliye Bakanlığı ile anlaşmalı bankalara (Ziraat Bankası, Vakıf Bank, Halk Bank) yatırılmaktadır. Ödemeler için kodlar şu şekildedir: İkamet izni belge: 9207, İkamet izni harcı: 9233, Vize harcı:9234

    Uzatma başvurusu yaptım.Pasaportumun aslını mı göndereceğim?

    Uzatma başvurusunda bulunulduğunda pasaport veya yerine geçen belgenin noter onaylı fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar) gönderilmektedir. İlk başvuruda ve geçiş başvurusunda ise pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar) istenmektedir.

    Uzun dönem ikamet izni alırsam hiçbir sınırlama olmadan giriş çıkış yapabilir miyim?

    Uzun Dönem İkamet izni yabancının, kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından ciddi tehdit oluşturması, Sağlık, eğitim ve ülkesindeki zorunlu kamu hizmeti dışında bir nedenle kesintisiz bir yıldan fazla süreyle Türkiye dışında bulunması, hâllerinde iptal edilir.

    Aile ikameti başvurusu yapıyorum. Çocuğumun da hesabına para yatırmam mı gerekiyor?

    Destekleyicinin çocuğun masrafını karşılayabilecek olması yeterlidir.

    Çocuğuma aile ikamet izni mi almam gerekiyor?

    Destekleyicinin yabancı bağımlı çocuğuna aile ikamet izni alması gerekmektedir.

    Adli sicil kaydını bulunduğum ülkeden mi kendi ülkemden mi almam gerekir?

    Yabancı, idarece istenilmesi hâlinde, vatandaşı olduğu veya yasal olarak ikamet ettiği ülkenin yetkili makamları tarafından düzenlenmiş adli sicil kaydını gösteren belgeyi sunmak zorundadır. Kendi ülke makamlarından veya son beş yıldır ülkemizde kalınıyorsa bulunulan ildeki adliyelerden veya adliye saraylarından alınabilir.

    Kanun öncesi ikamet alanlara 120 gün kuralı işleyebilir mi? Burada 5 yıldır kalanlara haksızlık olmuyor mu?

    120 gün kuralı kanun hükmü olduğundan bu kural daha önce ikamet izni alan yabancılara da uygulanmaktadır.

    Vize yahut ikamet ihlali gerçekleştirdim.Para cezası ödeyeceksem tutarı ne kadar olacak?

    Para cezaları hudut kapılarında öğrenilebilmektedir.

    Değerlendirme sürecinde 15 günden fazla yurtdışında geçirilirse yaptırımı olacak mı?

    İKAMET İZNİ MÜRACAAT BELGESİ YABANCILYA 15 GÜN YURT DIŞINDA KALMA HAKKI VERİR,  BU SÜRENİN AŞILMASI HALİNDE YABANCI VİZE REJİMİNE TABİ OLACAKTIR.

    Gelir beyanında bulunmak için , banka hesabında para göstermek yeterli midir?

    Başvuru formunda tutar beyan edilmelidir.İdare beyanı yeterli bulmazsa destekleyici bilgi veya belge isteyebilir.

    Uzun dönem ikamet izni şartları çok ağır hafifletilemez mi?

    UZUN DÖNEM İKAMET İZNİ ŞARTLARI 6458 SAYILI KANUN HÜKMÜDÜR.

    İkametgah belgesi gerekli evraklar arasında mıdır ?

    Web sitemizdeki istenen belgeler kısmında yer almaktadır.

    120 günden fazla yurtdışında kalıp geldiğimde her defasında ilk başvuru mu yapacağım?

    İkamet izni iptal olan yabancı ilk BAŞVURU KISMINDAN ikamet izni başvurusu yapacaktır.

    Eşimle aynı anda başvuru yaptık, eşimden istenilen evrak benden istenilen evraktan daha fazla .Neden?

    İKAMET İZNİ BAŞVURUSUNDA İSTENEN BELGELER WEB SİTEMİZDE YER ALMAKTADIR. HER BAŞVURU AYRI AYRI DEĞERLENDİRİLİR.

    4 aylık sigortam var kısa dönem ikamet iznine başvurabilir miyim?

    SAĞLIK SİGORTASININ GEÇERLİLİĞİ TALEP EDİLEN İKAMET İZNİ SÜRESİ KADAR OLDUĞU SÜRECE HERHANGİ BİR SORUN OLMAZ.

    İkamet başvurusunun reddedilme sebepleri nelerdir?

    İKAMET İZNİ RED SEBEPLERİ 6458 SAYILI KANUNDA YER ALMAKTADIR.

    Türkiye dışında yaptırılan sağlık sigortaları Türkiye’de neden tanınmıyor?

    YURT DIŞINDA YAPILAN SAĞLIK SİGORTALARI İKİLİ ANLAŞMALAR ÇERÇEVESİNDE GEÇERLİ OLABİLMEKTE OLUP, BU KAPSAMDA OLMAYAN SİGORTALARIN GEÇERLİ OLABİLMELERİ İÇİN İLGİLİ SİGORTA ŞİRKETİNİN ÜLKEMİZDEKİ ŞUBESİ TARAFINDAN GEÇERLİ HALE GETİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

    Oturma izni olmadan hesap açılamıyor, nasıl gelir beyan edilecek?

    Bankalarda hesap açılabilmektedir. Ayrıca e-ikamet sisteminde istenen belgeler sekmesi üzerinden ‘’Başvurulara ve Belgelere İlişkin Açıklamalar’’ da yer alan diğer bilgi ve belgeler de ibraz edilebilir.

    Yabancılar ikamet izni başvurularında maddi gelirle ilgili belge sunmak üzere Türkiye’de banka hesabı açabilirler mi?

    Bankalarda hesap açılabilmekte olup, farklı bankaların farklı şubeleri ile iletişime geçilebilir. 

    Vekaletname ile ikinci bir şahıs başka birinin ikamet izni başvurusunu yapabilir mi?

    Uzatma başvurusunda istenecek belgeler detaylı olarak web sitemizde yer almaktadır. 

    Süresi dolmasa da ikamet iznimi yenileyebilir miyim?

    İkamet izninin bitmesine 60 gün kala ikamet izni UZATMA başvurusu yapılabilir.

    Vekaletname ile ikinci bir şahsa başka birinin ikamet izni başvurusunu yapabilir mi?

    Yasal temsilcisi (Veli veya Vasi) veya Avukat dışında başka birinin yabancı yerine başvuru yapması yasaktır.

    İkamet izinlerinde fotoğraf olacak mı?

     İKAMET İZNİ BELGELERİNDE FOTOĞRAF YER ALMAKTADIR.

    İkamet izni almak için bankada ne kadar param olması gerekir?

    Düzenli bir gelirinin olması ilk öncelikli olarak aranan husus olmakla birlikte en az asgari ücret tutarında gelir olması gerekmektedir.

    Emekli maaşı gelir olarak gösterilebilir mi?

    Evet emekli maaşı düzenli gelir olarak gösterilebiliyor.

    e-ikamet başvurusu sırasında adres bölümünde yatta ikamet edenlerle ilgili bir bölüm bulunmuyor, yatın adresi sistemde görünmüyor?

    YATTA İKAMET EDEN YABANCILARIN ADRESLERİ YATIN BAĞLI BULUNDUĞU MARİNA ADRESİ olarak kabul edilmektedir.

    Mevcut ikamet izni süremde adres değişikliğinde bulundum , ne yapmam gerekiyor? Bu adres farklı bir il ise ikamet iznim iptal olur mu?

    İkametgâhlarını ikamet izni aldıkları ilden başka bir ildeki adrese taşıyan yabancılar, taşındıkları ilde ikamet etmek üzere yeni bir ikamet izni almak amacıyla en geç yirmi iş günü içinde başvuruda bulunurlar. Bu işlemde, ikamet izin türü değişmiyorsa yeni bir ikamet izin belgesi düzenlenmekle birlikte, harcı ödenmiş olan süre, tekrar harca tabi tutulmaz.

    Daha önceki başvurum sırasında başvuru için gereken belgeleri Türkçe’ye çevirtmiştim. Yeni başvuru ve uzatma başvurusunda da aynı şekilde tercüme ve noter onayı gerekir mi?

    Hayır tekrar bir daha noter harcaması yapılmasına gerek yoktur.

    Türkiye’de yurtdışında yapılan özel sigortalar kabul edilmiyor. Sadece devlet sigortaları kabul ediliyor. Fakat Almanya’da devlet memurlarının devlet sigortası yaptırması yasak ve bütün devlet memurları özel sigorta yaptırıyor.

    Yabancı, özel sigortasını Türkiye de bulunan acentasına akredite ettirerek aynı şartlarda ülkede kullanmaya devam ettirebilecektir. Yabancılar özel sağlık sigortaları ile ilgili işlemleri konusunda kendi ülkelerinde ki sağlık sigortası firmaları ile veya resmi kurumlarla iletişime geçip bu sorunları kendi ülkeleri bazında çözmeleri daha sağlıklı olacaktır.

    6458 sayılı YUKK çıkmadan 5 yıllık ikamet izni almıştım. 2017’ye kadar devam ediyor. İptal olma durumu söz konusu olur mu?

    Hayır ÖNCEDEN ALINAN İKAMET İZİNLERİ SÜRELERİ BİTİNCEYE KADAR GEÇERLİ OLACAKTIR.

    Uzun dönem ikamet iznine başvuru şartları nelerdir?

    UZUN DÖNEM İKAMET İZNİ ŞARTLARI 6458 SAYILI KANUNUN 43 ÜNCÜ MADDESİNDE YER ALMAKLA BİRLİKTE GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ WEB SİTESİNDE DE YAYINLANMAKTADIR.

    Kısa dönem ikamet izninde 120 günden fazla yurt dışında kalınca iptal edilme kuralına ilişkin bir düzenleme var mıdır?

    Kısa Dönem İkamet İzni için yurt dışında geçirilecek süre kısıtlaması uygulaması 13.08.2016 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan 6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanunu çerçevesinde kaldırılmıştır. Bu tarihten önce bu ikamet türünde kalınmış olan süreler ve varsa ihlal durumu geçerli olacaktır.

    Kısa dönem İkamet İzni ne kadar süre için verilir?

    En fazla iki yıl için verilir.

    İkamet izni olmadan Türkiye’den ev alınabiliyor ama otomobil, motosiklet alınamıyor, cep telefonu alınamıyor, sigorta yaptırma konusunda sıkıntılar yaşanıyor.

    SÖZ KONUSU HUSUSLAR İLGİLİ KURUMLARCA BELİRLENEN MEVZUAT HÜKÜMLERİNE TABİ OLUP, GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ GÖREV ALANINDA YER ALMAMAKTADIR.

    Harç bedelini başka bir banka, kart ücretini başka bir banka alıyor, bunların aynı yerden ödenmesi mümkün olabilir mi?

    Maliye Bakanlığı ve Bankalar ile ücretleri yatırılması ile ilgili bütün problemler çözüme kavuşturabilmek için görüşülmektedir. Ayrıca hem harç bedeli hem kart ücreti aynı yere yatırılabilmektedir.

    Yatta ikamet edenler için ayrı bir ikamet izni türü var mı?

    Hayır öyle bir ikamet türü bulunmaktadır.

    Ev sahibi olanlar için ikamet alma konusunda farklı bir uygulama düşünülüyor mu?

    Taşınmaz sahibi olan yabancılar, taşınmazın konut olması ve bu amaçla kullanılması şartıyla kısa dönem ikamet iznine başvurabilmektedir. Bunun dışında bir uygulama bulunmamaktadır.

    İkamet başvuru harç bedelleri ülkelere göre değişiyor mu?

    Harç bedelleri ülkeye, yaşa, türk vatandaşıyla evli olup olmamaya ve kalınacak süreye göre değişmektedir.

    Bodrum’da Göç İdaresi’nin bir ofisi olacak mı?

    11.02.2016 tarihi itibariyle Muğla İl Göç İdaresi Müdürlüğümüze bağlı Fethiye ve Bodrum Çalışma Grup Başkanlıkları hizmete girmiştir.

    90 günlük değerlendirme süreci içerisinde yurtdışına çıkmak mümkün müdür.

    Müracat başvuru formunun başvuruda bulunulan İl Göç İdaresi Müdürlüğünce  onaylatılması suretiyle 15 gün süreyle vizeye tabi olmaksızın yurt dışına çıkabilir.Sürenin 15 günü aşması halinde yabancıdan vizye tabi ülke vatandaşı ise şartı aranır.

    Yabancı sigortaların tanınmaması konusu, sorun olmaktadır.

    Benzer soru mevcut olduğundan bu soru kaldırılabilir.

    Evli iki yabancının aile ikamet izni alması mümkün müdür, sistemde bir seçenek yok.

    Evli iki yabancı aile ikamet izni için başvuru yapabilmektedir. Ancak destekleyici olacak yabancının en az bir yıl ülkemizde ikamet etmiş olması gerekmektedir.

    e-ikamet başvuru formunda sigorta bilgileri girilirken 65 yaş üstü için sigorta mecburiyeti olmamasına rağmen bir tarih girilmesi isteniyor. Bu konuda düzenleme yapılabilir mi?

    e-ikamet sisteminde sigorta türünde 18-65 yaş sekmesi seçildiği taktirde geçerlilik tarihi girilmesi istenmemektedir.

    Büyükelçilik/konsolosluk veya uluslararası okulda öğrenim görmekteyim. İkamet izni alma prosedürü nasıldır?

    MEB e bağlı olmayan okullarda öğrenim görenlere harçlı öğrenci ikamet izni düzenlenmektedir.

    Kart bedeli haricinde öğrenci ikamet izinlerinde herhangi bir ücret alınmakta mıdır?

    Öğrenci ikamet izinlerinde kart ücreti olarak sadece 58,5 TL alınmaktadır. Ek olarak harç ücreti alınmamaktadır.  

    Öğrenciyim çalışma iznine başvurmak istiyorum. Nasıl bir prosedür izlemeliyim?

    Öğrencilerin çalışma izinleri ile ilgili başvuru Sizi işe alacak işveren tarafından ÇSGB otomasyon sistemi üzerinden yapılmaktadır. 

    Açık öğretim uzaktan eğitim programı kapsamında yüz yüze ders/satj etkinlik programlarına katılmam gerekmektedir. İkamet izni prosedürü nasıldır?

    Açık öğretim programına kayıtlıysanız öğrenci ikamet izni başvurusu yapamazsınız. Şartlarını taşıdığınız diğer ikamet izni türlerinden birine başvurmanız gerekmektedir.

    Türkçe öğrenme kursuna kayıt oldum. İkamet izni prosedürleri nasıldır?

    "Doğrudan Türkçe öğrenme kursuna kayıt olmanız durumunda kısa dönem ikamet izni alabilirsiniz. Bununla birlikte bu izin yalnızca 2 defa verilebilmektedir.

    Üniversiteye kaydolup üniversiteniz tarafından TÖMER e yönlendirilmeişseniz durumunuzu belgelemeniz kaydıyla bir sonraki eğitim öğretim döneminin başlangıcına kadar “öğrenci ikamet izni” düzenlenmektedir."

    Temel eğitim ve ortaöğretimde öğrenim göreceklerin ikamet izni alma prosedürü nasıldır?

    18 yaşından küçük çocuklardan ikamet izni başvurularında her durumda muvafakat belgesi, doğum belgesi ve taahhüt belgesi istenilmektedir. Bununla birlikte amacına uygun vize şartı ilk ve ortaöğrenim seviyesinde öğrenim görecek yabancılardan istenilmeye devam edilmektedir. Öte yandan bu kapsamdakilere verilecek ikamet izinleri 1 er yıllık sürelerle düzenlenmektedir.

    Erasmus Plus programları kapsamında staj göreceğim. Hangi ikamet iznine başvurmam gerekir?

    Erasmus Plus, Mevlana değişim programları kapsamında öğrenim göreceklere öğrenci ikamet izni, staj programlarıyla gelenlere ise kısa dönem ikamet izni düzenlenmektedir.

    Üniversitemde azami süremi doldurdum. Fakat 2 dersim kaldı mezun olabilmek için. İkamet izni almak için hangi prosedürü izlemeliyim?

    Normal öğrenim süresinde mezun olamamanız durumunda, tekrar ettiğiniz ve aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanabildiğinizi gösterir nitelikte bir öğrenci belgesi getirdiğiniz her yıl için bir seferde en fazla 1 yıllık ikamet izni düzenlenebilmektedir.

    2 yıl X üniversitesinde eğitim gördüm. Daha sonra Y üniversitesini kazandım/yatay geçiş yaptım. İzlemem gereken prosedür nedir?

    İkamet izni süreniz içinde; (1) aynı üniversitenin farklı bir fakülte/bölümünde öğrenime devam etmeniz veya (2) aynı şehir dahilinde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, öğrencilik statünüzde kesinti olmaması kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için durumunuzu il göç idaresi müdürlüğüne 20 iş günü içinde bildiriniz. Farklı şehirde üniversite, fakülte veya bölüm değişikliği olması halinde 10 gün içerisinde yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğüne ikamet izni için müracaat etmeniz gerekmektedir. Bütün işlemleriniz yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki il göç idaresi müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır. 

    Özel öğrenci olarak X üniversitesinde ders alıyorum. İzlemem gereken prosedür nedir?

     Özel Öğrencilik kapsamında gelerek kayıt yaptıranlara, durumlarını belgelemeleri kaydıyla “kısa dönem ikamet izni’’ düzenlenmektedir. (Bu kapsamdaki yabancıların öğrencilik hakkı bulunmamaktadır.)

    Farklı nedenlerle kayıt dondurdum, ilişik kestim ne yapmalıyım?

    Öğrencilerin devamsızlık, kayıt dondurma, kayıt yenilememe, okul değiştirme vb. bulundukları il valiliğine 10 iş günü içerisinde bilgi vermesi gerekmektedir.

    Çalışma izni muafiyeti kapsamında/ikili anlaşmalarla doğrudan staj görmek için izlemem gereken prosedür nedir?

    AIESEC ve IASTE kapsamında staj yapmak üzere ülkemize gelen yabancılara amacına uygun vize ile gelmeleri koşuluyla kısa dönem ikamet izni düzenlenmektedir.

    Öğrenci ikamet iznim neden 1 yıllık/öğrenim sürem boyunca düzenlenmedi?

    Öğrenci ikamet izinleri gerekli şartları yerine getirmek koşuluyla öğrenim süresi boyunca düzenlenmektedir. Özel sağlık sigortası, gelir beyanı vb. koşulları yerine getirmede süre eksikliği bulunanlara ikamet izinleri kısıtlı düzenlenmektedir. İkamet izninizin bitiş tarihine 60 gün kalmasından itibaren yeni ikamet iznine başvurunuz.

    Ülkemizde herhangi bir ikamet izni türü ile kalmakta iken öğrencilik hakkı elde edenlerin öğrenci ikamet iznine geçebilir miyim?

    Geçici Koruma Kimlik Belgesi sahibi iseniz bulunduğunuz ilde,  Çalışma izni, insani ikamet izni, insan ticareti mağduru ikamet izni, uluslararası koruma başvuru sahibi ve uluslararası koruma statü sahibi iseniz öğrenci ikamet izni almaksızın ülkemizde eğitiminize devam edebilirsiniz

    Öğrenci ikamet izni başvurularında amacına uygun vize şartı aranmakta mıdır?

    Sadece yükseköğretim kurumlarına kayıt olan öğrencilere vize türlerine bakılmaksızın ikamet izni düzenlenmektedir.

    Geçici Koruma altında bulunanlar çalışma izin başvurusunda bulunabilir mi?

    2016/8375 Sayılı Geçici Koruma Sağlanan Yabancıların Çalışma İzinlerine Dair Yönetmeliği'nin4 üncü maddesi birinci fıkrasına göre, geçici koruma sağlanan yabancılar, çalışma izni olmaksızın Türkiye'de çalışamaz veya çalıştırılamaz. Ayrıca anılan Yönetmeliğin 5 inci maddesi birinci fıkrasına göre, geçici koruma sağlanan yabancılar, geçici koruma kayıt tarihinden altı ay sonra çalışma izni almak için Bakanlığa (ÇSGB) başvuruda bulunabilirler.

    Çalışma iznim çıktıktan sonra ikamet izni almam gerekli mi?

    6458 sayılı Kanunun 27. maddesi gereği çalışma izni aynı zamanda ikamet izni yerine de geçmektedir. Bu itibarla eski uygulamada var olan 30 gün içerisinde ikamet tezkeresi alma zorunluluğu bulunmamaktadır.

    Çalışma izni bitecek olan bir yabancı ikamet iznine başvuruda bulunabilir mi?

    Çalışma izni iptal edilen ya da sona erenlerin on gün içinde yapacakları ikamet izni başvuruları, Kanunun 22 nci maddesi kapsamında sonuçlandırılır.

    Türkiye’de öğrenci olarak bulunmaktayım. Çalışma izni konusunda nereye başvuracağım?

    6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunun getirdiği yeniliklerden biride kırk birinci madde ile öğrencilere çalışma hakkı verilmesidir. İlgi madde ile Türkiye’de öğrenim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri çalışma izni almak kaydıyla çalışabilirler. Ancak, ön lisans ve lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar ve haftada yirmi dört saatten fazla çalışamaz. Ön lisans ve lisans öğrencilerinin çalışma hakkına ilişkin usul ve esaslar, Göç Politikaları Kurulunca belirlenecek esaslar çerçevesinde İçişleri Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından müştereken düzenlenir.

    Çalışma izin belgesi ikamet izni yerine geçecek. Peki ikamet için bir bildirimde bulunacak mıyım? Çalışma izni kartını hep yanımda taşıyacak mıyım yoksa ikamet için de bir belge verecek misiniz?

    6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunun yirmi yedinci maddesine göre çalışma izini ve çalışma izni muafiyet teyit belgesi ikamet izni yerine geçmektedir. Söz konusu çalışma izni alan yabancılar ülkemize giriş tarihinden itibaren 20 iş günü içerisinde adres kayıt sistemine kayıtlarını yaptırmak zorundadırlar.

    Çalışma izni başvurusunda bulunabilmek için talep edilen ikamet izni süresi ne kadar olmalıdır?

    Yurtiçinden yapılacak başvurularda çalışma izni amaçlı ikamet izni düzenlenmemektedir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile iletişime geçilebilir.

    İş yeri açmak isteyen bir yabancının çalışma izni alabilmesi için ikamet izni alması gerekir mi?

    Konuyla ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından bilgi almanız gerekmektedir.

    Yabancı öğrencilerin çalışması ve ücretlendirme konusunda özel bir çalışma var mı? Öğrenciler için asgari ücret belirlemesi olacak mı?

    Konuyla ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından bilgi almanız gerekmektedir.

    Çalışma izni sistemini algılayabileceğim en net bilgilere nereden ulaşabilirim?

    Çalışma izinleriyle ilgili ayrıntılı bilgiye www.csgb.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

    Çalışma iznim 2 ay sonra bitiyor. Şirket kuruyorum. İkamet izni mi, çalışma izni mi gerekli?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına çalışma izni başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

    Çalışma izni başvurusu reddedilince, bir yıldan önce tekrar başvurulamaz deniyor. Bu doğru mu?

    4817 Sayılı Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun gereği; bir işyeri, işletme veya meslek için izin talebi reddedilen yabancının aynı işyeri, işletme veya aynı meslek için izin talebinin reddedildiği tarihten itibaren bir yıl geçmeden yeniden izin talebinde bulunamamaktır.

    Türk vatandaşları ile evlilik yapan geçici koruma kapsamındaki Suriyeliler aile ikamet izni alabilirler mi? / Türk vatandaşlığı için başvuru yapabilirler mi?

    aile ikamet izni alabilmek için aile ikamet izninin gerektirdiği şartları sağlamak gerekmektedir. Ülkemize yasal yollarla giriş yapmayan ya da yasal girmiş olsa bile vize muafiyeti süresini ihlal eden yabancılar aile ikamet izni için başvuruda bulunamamaktadır. Dolayısıyla geçici koruma kapsamında bulunan Suriyelilerin diğer ikamet izinlerinde olduğu gibi evlenseler dahi aile ikamet iznine başvuru hakları bulunmamaktadır. Böylelikle; Türk vatandaşlığına başvuru hakları da bulunmamaktadır.

    Geçici koruma kapsamındaki Suriyeliler ikamet izni için başvuru yapabilirler mi?

    Geçici koruma kapsamında bulunan Suriyeliler ikamet izni için başvuru yapamazlar.  

    Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) ve Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından ortak yürütülen yeniden yerleştirme kapsamında çıkış süreci nasıldır?

    Özel ihtiyaç sahiplerini belirlemek amacıyla Valiliklerimiz bünyesinde oluşturulan komisyonlarca belirlenen yabancılar Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla BMMYK ile paylaşılır. Yerleştirilmesi öngörülen Suriyeli yabancılara yapılan mülakatlar sonucunda yerleştirme kriterlerine uyan yabancılara çıkışlarına engel bir durum olmaması halinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından çıkış izni verilir. Kendilerine İl Göç İdaresi Müdürlükleri tarafından çıkışlarına izin verildiği tebliğ edilen Suriyeli yabancılar sınır kapılarına gitmeleri halinde sorunsuz olarak çıkarlar.

    Geçici Koruma kapsamındaki Suriyelilerin gidiş sebeplerine göre izin almaları gereken kurum değişiyor mu?

    Geçici koruma kapsamında bulunan Suriyeliler aile birleşimi, akrabalık ilişkisi ya da tedavi amacıyla üçüncü bir ülkeye çıkış yapmak istediklerinde gerekli belgeleri ile birlikte kayıtlı olduğu İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmesi gerekmektedir. Bu üç sebep dışında bir sebeple üçüncü ülkeye çıkmak isteyen Suriyelilerin ilgili konsolosluğun bu durumu Genel Müdürlüğümüze bildirmesi sonucunda çıkışlarına izin verilebilmektedir.

    Gitmek istediği ülkede aile üyeleri olmayan, akrabaları bulunmayan ve tedavi görmeyecek olan Suriyeliler üçüncü ülkeye çıkış başvurularını hangi belgelerle yapacaklar?Geçici Koruma kapsamındaki Suriyelilerden gitmek istedikleri üçüncü bir ülkede aile üyel

     Aile birleşimi, akrabalık ilişkisi ya da tedavi sebepleri dışında üçüncü bir ülkeden ikamet izni veya vize alanlardan ülkemizden çıkış yapmak isteyen geçici koruma kapsamındaki Suriyeli yabancılar çıkış yapmak istedikleri ülkenin dış temsilciliklerine başvurmalıdır.

    Geçici Koruma kapsamındaki Suriyelilerden gitmek istedikleri üçüncü bir ülkede tedavi görecek olanlar hangi belgelerle nereye müracaat etmelidir?

    Geçici Koruma kapsamında olan Suriyeli yabancılardan tedavi amacıyla ülkemizden çıkış yapmak isteyen Suriyeli yabancılar ilgili dış temsilcilik alacakları tedavi amacıyla çıkış yaptığını gösterir dayanak belgesi (rapor vs.), Geçici Koruma Kimlik Belgesi/Yabancı Tanıtma Belgesi fotokopisi ve seyahat belgesi (pasaport veya pasaport yerine geçen belge) ile ülkemizden çıkışlarından önce ikamet ettiği ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmelidir.

    Gitmek istedikleri ülkede akrabaları bulunan Geçici koruma kapsamındaki Suriyelilerin nereye ve hangi belgelerle müracaat etmesi gerekiyor?

    Geçici Koruma kapsamında olan Suriyeli yabancılardan akrabalık ilişkisi nedeniyle üçüncü ülkeden ikamet izni veya vize alarak ülkemizden çıkış yapmak isteyenler ilgili dış temsilcilikten alacakları akrabalık ilişkisini kanıtlayan dayanak belgesi, Geçici Koruma Kimlik Belgesi/Yabancı Tanıtma Belgesi fotokopisi ve seyahat belgesi (pasaport veya pasaport yerine geçen belge)   ile ülkemizden çıkışlarından en az 15 gün önce ikamet ettiği ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine müracaat etmelidir.

    Gitmek istedikleri ülkede aile üyesi bulunan Geçici koruma kapsamındaki Suriyelilerin nereye ve hangi belgelerle müracaat etmesi gerekiyor?Geçici Koruma kapsamındaki Suriyelilerden gitmek istedikleri üçüncü bir ülkede aile üyesi olanlar hangi belgelerle n

    Geçici Koruma kapsamında olan Suriyeli yabancılardan aile birleşimi nedeniyle üçüncü ülkeden ikamet izni veya vize alarak ülkemizden çıkış yapmak isteyenler ilgili dış temsilcilikten alacakları aile birleşimini gösterir dayanak belgesi, Geçici Koruma Kimlik Belgesinin/Yabancı Tanıtma Belgesinin fotokopisi ve seyahat belgesi (pasaport veya pasaport yerine geçen belge)   ile ülkemizden çıkışlarından en az 15 gün önce ikamet ettiği ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmelidir.

    Gönüllü geri dönüş kapsamında kendi ülkesine döndükten sonra tekrar ülkemize gelen yabancı hakkında nasıl bir işlem yürütülüyor?Geçici Koruma kapsamındaki Suriyeliler Gönüllü geri dönüş kapsamında kendi ülkelerine döndükten sonra tekrar ülkemize gelmek is

    Gönüllü geri dönüş kapsamında kendi ülkesine döndükten sonra tekrar ülkemize gelen yabancıların geçici korumadan faydalanmak üzere tekrar sınırlarımıza gelmesi ve sınırlarımızdan geçmesi halinde söz konusu kişinin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne müracaat etmesi gerekmektedir. Burada kendisinden neden geri döndüğüne dair bir mülakat alınır ve hakkında geçici koruma hükümlerinin uygulanıp uygulanmayacağına dair Genel Müdürlüğe bilgi sorulur.

    Gönüllü geri dönüş yapan Geçici Koruma kapsamındaki Suriyelinin çıkış işlemleriyle ilgili prosedür nasıldır?

    Gönüllü geri dönüş kapsamında ülkesine dönmek isteyenler öncelikle İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne giderek Gönüllü Geri dönüş Formu doldurmaktadır. Kendilerine verilen Yol İzin Belgesi ve Gönüllü Geri Dönüş formunun bir nüshası ile sınır kapısından çıkış yapılabilir. Sınır kapısında Geçici Koruma Kartı teslim alınır.

    Bireysel ve kitlesel olarak Geçici Koruma Kapsamı nasıl sona erer?

    Geçici korumanın sona ermesindeki esas uygulama Bakanlar Kurulunun konu hakkında karar vermesidir. Bu toplu olarak geçici korumanın sonlandırılması anlamına gelmektedir. Bireysel olarak sona erme ise; geçici korunan Suriyelinin üçüncü ülkeye çıkışı, gönüllü geri dönüşü, bir başka ülkenin korumasından faydalanması, ikamet iznine geçişi, ölümü durumlarına olmaktadır.

    Geçici koruma kapsamındaki yabancılar kaldıkları ili değiştirmek istediklerinde nasıl bir yol izlemeleri gerekiyor?

    Geçici koruma kapsamında bulunan yabancılar başka bir ile gitmek istediklerinde; kayıtlı oldukları ildeki Göç İdaresine giderek izin almaları gerekir. Makul bir gerekçeye sahiplerse uygun görülmesi halinde kendilerine verilecek Yol İzin Belgesi ile gittikleri ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne başvurabilirler.

    Geçici koruma kapsamındaki yabancılar hangi illerde kalabiliyorlar?

    Geçici koruma kapsamında bulunan yabancılar Genel Müdürlüğümüzün uygun gördüğü illerde kalma hakkına sahiptirler. Hali hazırdaki düzenlemelerimiz gereğince; geçici koruma kapsamında bulunan yabancıların Antalya ilinde kalışlarına izin verilmemektedir. Bu il dışında diğer bütün illerde kalışlarına izin verilmektedir. 

    Geçici koruma kapsamındaki yabancılar nerede kalıyor ve nasıl belirleniyor?

    Geçici koruma kapsamında bulunan yabancılar ihtiyaç konusunda öncelik sıralamasına göre Başbakanlık Afet ve Acil durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) bünyesinde hizmet verek Geçici Barınma Merkezlerinde kalmaktadırlar. Ancak Geçici korunan sayısının oldukça yüksek olması ve kamplarda kontenjan sınırlı olmasından dolayı söz konusu yabancılara kayıt yaptırdıkları illerde serbest kalışlarına izin verilmektedir. Esas olan durum kişilerin kayıt yaptırdıkları illerde kalmasıdır. Ancak ilgili düzenlemelerle kişilerin il değiştirmelerine izin verilmektedir. Dolayısıyla kişiler kayıtlı oldukları ve/veya ikamet ettikleri illerde kalma hakkına sahiptirler. 

    Geçici koruma kapsamındaki yabancılar hangi haklara erişebiliyor ve bu haklara erişimlerinde sınırlama ne şekilde oluyor?

    "Geçici koruma kapsamına alınan yabancılara başta sağlık hizmetleri olmak üzere eğitim, iş piyasasına erişim, sosyal yardım ve hizmetler ile tercümanlık ve benzeri hizmetlerin sağlanabilmesi Geçici koruma Yönetmeliği ile detaylı olarak düzenlenmiştir.

    Bu yönetmelik kapsamındaki yabancılara adres kayıt sistemine kayıt yaptırma zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca kayıtlı oldukları/İkamet ettikleri illerde bulunmaları şartı ile temel hizmetlere ve diğer sosyal yardımlara erişim hakkı sağlanacaktır.

    Geçici koruma kapsamında bulunan yabancılar, Bakanlar Kurulunca belirlenecek sektörlerde, iş kollarında ve coğrafi alanlarda çalışma izni almak için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına başvurabileceklerdir.

    Kendilerine yabancı kimlik numarası tahsis edilen geçici koruma kapsamındaki yabancılara elektronik haberleşme hizmeti dâhil diğer hizmetler için abonelik sözleşmesi yapabilme imkânı tanınmıştır."

    Geçici koruma uygulaması ne zaman başlıyor ve bitiyor?

    Geçici koruma uygulamasının başlaması ve bitişi Bakanlar Kurulunun alacağı kararla gerçekleşmektedir. Ülkemizde bulunan Suriyelilere uygulanan geçici koruma 22/10/2014 tarihli geçici koruma yönetmeliğinin yayınlanması ile başlamıştır ve bitiş tarihi henüz belirli değildir. 

    Irak uyruklu yabancılar geçici koruma kapsamanı alınmakta mıdır?

    Irak uyruklu yabancıların ülkemize gelişleri kitlesel göç olarak değerlendirilmemekte ve Bakanlar Kurulunun geçici korumaya alınacağına dair bir kararı bulunmadığı için Irak uyruklu yabancılar geçici koruma kapsamın alınmamaktadır. 

    Geçici koruma kapsamına alınan Suriyelilerin bireysel uluslararası koruma başvuruları alınmakta mıdır?

    Geçici koruma tedbirlerinin bireysel uluslararası koruma tedbirlerinin uygulanamadığı be bunun mümkün olmayacağı durumlarda uygulanan koruma tedbirleridir. Dolayısıyla geçici koruma kapsamına alınan yabancıların uluslararası koruma başvuruları değerlendirmeye alınmamaktadır.  

    Geçici koruma kapsamına kimlerin alınacağına nasıl karar veriliyor?

    Ülkemize kitlesel olarak göç yaşandığı durumlarda Bakanlar Kurulu kararı ile geçici koruma kapsamına alınıp alınmayacaklarına karar verilmektedir.

    Kimler geçici koruma kapsamına alınmışlardır?

    "Suriye’de meydana gelen olaylardan dolayı Suriye Arap Cumhuriyetinden sınırlarımıza gelen veya sınırlarımızı geçen Suriyeli yabancılar Bakanlar Kurulu kararı ve Geçici Koruma Yönetmeliği ile geçici koruma kapsamına alınmışlardır. Bu kapsamda; Suriye uyruklu yabancılar, Suriye’de bulunan vatansız kişiler ve Suriye’de bulunan mülteciler yer almaktadır.

    Geçici koruma kapsamında esas alınan husus; söz konusu yabancıların coğrafi anlamda Suriye Arap cumhuriyetinden gelmesi gerekmektedir. Güvenli üçüncü ülkeden gelen Suriyeli yabancılar geçici koruma kapsamına alınmamaktadır. "

    Geçici koruma kimlik belgesi nedir ve nasıl alınır?

    Geçici Koruma için başvuru yapan Suriyelilere 30 gün süreli geçerliliği olan "Ön Kayıt Belgesi" verilir. Değerlendirme süresi gerekli görülmesi halinde bu süre uzatılabilir. Olumlu karar çıkması halinde Geçici Koruma Kartı/Yabancı Tanıtım Belgesi verilir.
     
    Bu kimlik belgesi;
    ⃰  Söz konusu yabancıya Türkiye’de yasal olarak kalış hakkı sağlamaktadır.
    ⃰  Herhangi bir harca ve ücrete tabi değildir.
    ⃰  6458 sayılı Kanunda düzenlenen ikamet izni veya ikamet izni yerine geçen belgelere eşdeğer değildir.
    ⃰  Türk vatandaşlığına başvuru ya da geçiş hakkı sağlamaz."

    Geçici Koruma kayıt işlemleri nasıl ve nerede yürütülür?yapılır?

    Geçici Koruma için başvuru yapan Suriyelilere 30 gün süreli geçerliliği olan "Ön Kayıt Belgesi" verilir. Değerlendirme süresi gerekli görülmesi halinde bu süre uzatılabilir. Olumlu karar çıkması halinde Geçici Koruma Kartı/Yabancı Tanıtım Belgesi verilir.

    Uluslararası koruma başvurusunun nihai olarak reddedilmesi halinde ülkede başka kalış hakkı var mı?

    Başvurunun nihai olarak reddedilmesi halinde, ülkede kalış hakkı yabancılarla ilgili genel hükümler çerçevesinde değerlendirilecektir. 

    Avukat veya yasal temsilci aracılığıyla uluslararası koruma başvurusu yapılabilir mi?

    Uluslararası koruma başvuruları, şahsın yasal temsilcisi veya avukatı aracılığıyla yapılamaz. Ancak başvuru sahibi, aynı gerekçeye dayanan ve kendisiyle birlikte gelen aile üyeleri adına da başvuru yapabilir. Bu durumda, ergin olmayan aile üyelerinden ayrıca muvafakat aranmaz.

    Uluslararası koruma başvurusunun reddedilmesi halinde itiraz hakkı var mı?

    Olumsuz karara karşı idari itiraz ve yargı yolu açık olup, bu hak kullanılmadığı taktirde yabancının verilen süre zarfında ülkemizden çıkış yapması gerekmektedir.

    Türkiye’ye yasa dışı girişimden dolayı hangi cezai yaptırımla karşılaşabilirim?

    Yasa dışı yollardan ülkemize girerek yetkili makamlardan makul süre içinde uluslararası koruma talebinde bulunan yabancılar hakkında, yasa dışı girişlerinin veya kalışlarının geçerli nedenlerini açıklamak kaydıyla herhangi bir takibat yapılmamakta, cezalandırılmamaktadırlar. Yasal olarak giriş yaparak müracaat etmiş yabancılara uygulanan prosedürün aynısı uygulanmaktadır.

    Uluslararası koruma başvurusunda bulunma süresi nedir?

    Ülkemize yasal veya yasa dışı yollardan giriş yapan yabancıların bulundukları il valiliklerine makul olan en kısa süre içerisinde müracaat etmeleri gerekmektedir. 

    Uluslararası Koruma statüsü sahibi olarak Türkiye’de istediğim yerde ikamet edebilir miyim?

    "Ülkemizden uluslararası koruma başvurusunda bulunan yabancılar Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün uygun göreceği 62 ilimizde serbest ikamete tabi tutulur. Bu iller Ağrı, Amasya, Bilecik, Burdur, Çankırı, Çorum, Eskişehir, Gaziantep, Hakkari, Isparta, Kastamonu, Kayseri, Kırşehir, Konya, Kütahya, Nevşehir, Niğde, Sivas, Tokat, Van, Yozgat, Aksaray, Karaman, Kırıkkale, Şırnak, Adana, Afyonkarahisar, Erzurum, Hatay, Kahramanmaraş, Çanakkale, Bolu, Uşak, Denizli, Yalova, Siirt, Balıkesir, Batman, Şanlıurfa, Kilis, Ardahan, Malatya, Kars, Iğdır, Düzce, Sakarya, Erzincan, Gümüşhane, Bayburt, Mardin, Sinop, Zonguldak, Samsun, Manisa, Karabük, Adıyaman, Elazığ, Giresun, Trabzon, Artvin, Ordu’dur.

    Akrabalık ilişkisi (anne, baba, kardeş, eş, çocuk, büyükanne, büyükbaba) ve sağlık nedenleriyle söz konusu iller arasında sevk talepleri İl Göç İdaresi Müdürlüklerine yapılacak müracaatla değerlendirilecektir.

    Yukarıda belirtilmeyen diğer illerimize sevk talepleri İl Göç İdaresi Müdürlüğüne yapılacak ve  Göç İdaresi Genel Müdürlüğünce değerlendirilecektir.

    "

    Uluslarararası Koruma kapsamındayım. Üçüncü ülkeye ne zaman yerleştirilebilirim?

    Üçüncü ülkeye yerleştirme işlemleri Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) ile birlikte yürütülmekte olup, yerleştirmeye ilişkin BMMYK ile görüşülmesi gerekmektedir.

    Yurt dışındaki Türkiye Büyükelçilikleri ve Konsolosluklarına uluslararası koruma başvurusu yapılabilir mi?

    Uluslararası koruma başvuruları, valiliklere bizzat yapılır. Ancak refakatsiz çocuklar ile diğer başvuru sahiplerinin başvurularını bizzat yapamadığı durumlarda, başvuruları ilgili birimler tarafından bulundukları yerlerde de alınabilir. Uluslararası koruma başvuruları sınır kapısı ya da ülke içinde kolluk birimleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına yapılmak istendiğinde bu birimler konuyu derhal il müdürlüğüne bildirir.

    Türkiye'de uluslararası koruma başvurusunu nereye yapacağım ?

    Türkiye\'de uluslararası koruma başvuruları bulunduğunuz ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine yapılacaktır.



      Bize Mesaj Gönderin.